2022. 02. 17.

Miért olyan népszerű az inka ösvény?

A klasszikus Inka Ösvény az utolsó és kétségkívül a legszebb szakasza az inkák fővárosából, Cusco-ból a Machu Picchu-hoz vezető inka zarándokútnak. A kihívásokkal teli, a testet, lelket és szellemet is próbára tevő túraútvonal a Szent Völgyből indul felfelé az Andok hágóin keresztül, köderdőkön és dzsungeleken át az ősi épületek között Machu Picchu városáig. A Nap-kapun átlépve megpillantani a párába burkolózó Machu Picchu-t nem a szokásos pipáljuk ki élmény, hanem életünk egyik ,,legnagyobb” pillanata.

Az Inka Ösvény a Szent Völgyből indul felfelé az Andok hágóin keresztül, köderdőkön és dzsungeleken át az ősi épületek között Machu Picchu városáig.

Inka ösvény túraengedély

Az Inka Ösvényre naponta maximum 500 túraengedélyt adnak ki, amiből körülbelül 100 jut a túrázóknak, a többit az őket kiszolgáló személyzet, a hegyi vezetők és hordárok kapják meg. Ugyanis is nekik is kötelező kiváltani a túraengedélyt. Az  Inka Ösvény a világ egyik legnépszerűbb túraútvonala, az engedélyek nagyon gyorsan elfogynak.

2002-ig az Inka Ösvény látogatása nem volt szabályozott. A túrázók ott táboroztak le, ahol nekik éppen tetszett, az ősi romokat latrinaként használták és hatalmas károkat okoztak a környezetben. Az engedély-rendszerrel szabályozhatóvá vált a túrázók éves száma és biztosították, hogy dokumentáció nélkül senki se léphessen az ösvényre. Ennek köszönhetően napjainkban a jól karbantartott túraösvény és a kiépített táborhelyek is tiszták, szemétnek nyomát sem látjuk gyalogtúránk során.

Az engedély másik előnye, hogy a túrázók számának korlátozása miatt a 46 kilométer hosszú  ösvényen alig találkozunk turistákkal.

A hegyi vezetők, teherhordók, szakácsok és segítők általában kétszer annyian vannak mint mi, a túrázó csapat.

Túraszervezés

Az Inka Ösvény feletti felügyeleti jogokat gyakorló turisztikai minisztérium évente felülvizsgálja engedélyért folyamodó túraszervező cégeket. Mi sok éves utazásszervezői tapasztalatunk alapján választottuk ki helyi partnerünket mert a saját bőrünkön elégszer megtapasztaltuk már a hegyekben, hogy nem érdemes olcsó helyi céget választani. Nagyon fontos, hogy a bérelt kempingfelszerelés jó minőségű legyen: kényelmesen elférjünk a vízálló sátorban, mert sorozatterhelés során alap, hogy kipihenten vágjunk neki a napi távnak. A hegyekben bármikor változhat az időjárás,  ezért fontos, hogy a váltó ruháink és hálózsákunk ne ázzon el a vízhatlan zsákokban amit a teherhordók hoznak. Fontos az is, hogy megfelelő legyen az ellátás mert 2 szendviccsel nem lehet teljesíteni a 3 000 méter felett a napi 12-18 kilométeres távokat 1 000 méteres szintemelkedésekkel.

A föld egyik legszebb túraútvonalának végig járása életre szóló élmény.

Teherhordók

Az Inka Ösvény gyalogtúra során hordárok veszik le vállunkról a terhet, nap közben ők viszik a nagy csomagunkat táborhelyeink között. Egy teherhordó maximum 25 kg felszerelést vihet. Ezt nagyon szigorúan ellenőrzik, az ösvényen 2 alkalommal is lemérik csomagjaikat.

Ezért is fogy el olyan gyorsan az túraengedély is: a teherhordók, szakácsok és segítők általában kétszer annyian vannak mint a túrázó csapat.
Mi egy kis méretű hátizsákkal gyalogolunk, amiben a napi felszerelésünket visszük magunkkal.

A gyalogtúra során hordárok viszik a nagy csomagunkat táborhelyeink között. A nagy csomag súlya személyenként maximum 6 kg lehet.

Étkezések

A 4 napos túra teljesítéshez energiára van szükség. Egy tábori szakács gondoskodik róla, hogy tápláló és egészséges étel kerüljön mindenki gyomrába. A hordárok hozzák a tábori konyhafelszerelést és a friss hozzávalókat is. Segítőink reggel kávéval és teával ébresztenek minket a sátrunkban, a bőséges, több fogásos reggeli után pedig energiaszeletet és gyümölcsöt kapunk a túrára. Déli pihenőnk során meleg ebédet szolgálnak fel nekünk, esti táborhelyünkön pedig meleg teával és frissen pattogatott kukoricával várnak minket. És csak ezután jön a főétkezésünk, a vacsora....

Tábori szakács gondoskodik róla, hogy a túra során ízletes, tápláló és egészséges étel kerüljön mindenki gyomrába.

Kemping

Kívül esik a komfort zónádon? Garantáljuk, hogy tetszeni fog: majdnem keleti kényelem luxus ellátással. Az Inka Ösvényen összesen 3 éjszakát töltünk sátorban, a 4. este már kényelmes ágyban alszunk a Machu Picchu lábánál, Aquas Calientes kisvárosában.

Inka Ösvényen két éjszakát kényelmes magashegyi sátrakban töltünk.

A túranapok beosztása

Mi 4 nap alatt járjuk végig a 46 kilométer hosszú Inka Ösvényt. A napi etapok úgy vannak beosztva, hogy a gyaloglás mellett maradjon elegendő időnk a nézelődésre és pihenésre is. Arra törekszünk, hogy a lehető legteljesebb élményt kínáljuk, ezért a profi szervezés mellett nem feledkezünk meg inka történetekről sem.

A túrázás – bár néhányan így gondolják – nem arról szól, hogy végigszenvedjük magunkat egy izzasztó túraútvonalon. Mi nem teljesítménytúrákat szervezünk. Túráinkon a napi távolságok olyanok, hogy gyaloglás mellett maradjon elegendő időnk a nézelődésre és a pihenésre is.

Hogyan hat a szervezetünkre a magasság?

Mindenkire másképp és eltérő mértékben hat a magasság és a kevesebb oxigén. Az utazásaink  programját úgy építettük fel, hogy minél több időt hagyjunk az akklimatizálódásra. Tengerszinten kezdjük az utazást és napról napra haladunk egyre magasabbra. E mellett minden lehetőséget megragadunk arra, hogy kisebb akklimatizációs túrákat tegyünk mielőtt nekivágunk az Inka Ösvénynek.

Utazóink testi épségére vigyázunk a túra alatt is, 6-8 emberre jut egy képzett hegyi vezető, mindig van nálunk elsősegélycsomag, oxigén palack és műholdas telefon. Ha egészségesek vagytok – nincs szív- és érrendszeri problémátok, nem vagytok cukorbetegek – elsősegélyre nem lesz szükség, a túrátok egy nagyszerű kihívás, egy hosszú séta lesz a felhők felett az Andokban.

Egészséges, sportos emberek számára az Inka Ösvény túra egy nagyszerű kihívás, egy hosszú túra a felhők felett az Andokban

Fizikai erőnlét

A gyalogtúra nehézségét a sorozatterhelés és a tengerszint feletti magasság jelenti. Bár fizikailag megerőltető, az Inka Ösvényt a sportos életmódot élő utazóink általában gond nélkül teljesítik. Vannak meredek szakaszok, több ezer lépcső fel és le valamint 2 négyezres hágón is át kell kelnünk, de az út végén ott vár ránk a Nap-kapu. A párába burkolózó Machu Picchu látványa pedig egy pillanatra sem teszi kétségessé, hogy ez a pillanat megérte a fáradtságot!

A Nap-kapun átlépve megpillantani a Machu Picchu városát nem a szokásos pipáljuk ki élmény, hanem életünk egyik ,,legnagyobb” pillanata.